Charlotte de Roo, lijsttrekker van GroenLinks voor de komende Provinciale Statenverkiezingen in 2023 beet de spits van de avond af. Ze sprak over de rol en de resultaten die GroenLinks op Provinciaal niveau de afgelopen vier jaar heeft behaald en over de plannen voor de komende periode. Daarna ging ze in gesprek met Allard van Krevel, commissielid van GroenLinks Wijchen. Een van de vragen was hoe GroenLinks Gelderland en GroenLinks Wijchen elkaar kunnen versterken en samen optrekken bij het verwezenlijken van hun plannen. GroenLinks Gelderland is ambitieus voor de komende Provinciale Staten verkiezingen en hoopt op minstens zeven zetels! Ook in Wijchen zal volop campagne gevoerd gaan worden.

Bestuurslid Allard in gesprek met Charlotte de Roo over de rol van de provincie in de energiestransitie.
Allard in gesprek met Charlotte.

Het tweede deel van de avond begon met een muzikale energie-opwekker. Daarna gingen de aanwezigen met elkaar in subgroepen in gesprek aan de hand van een aantal stellingen over de energie-transitie.

Een van de conclusies van de avond is dat er veel kansen en uitdagingen zijn om mensen bewust te maken van het belang van energie-transitie. Maar ook dat het helaas nog lang niet voor iedereen haalbaar en betaalbaar is om te verduurzamen. Dat is voor GroenLinks Wijchen onacceptabel en een extra motivatie de uitdagingen, waar we met zijn allen in het kader van de energie-transitie voor staan, voortvarend aan te gaan.