Naast Tiemessen zal Pepijn Oomen de raad in gaan. Oomen zat al meerdere termijnen in de gemeenteraad van Nijmegen voor GroenLinks, zodat de nieuwe fractie van GroenLinks in Wijchen op veel ervaring kan bogen. De fractie wordt gecompleteerd door drie commissieleden: beleidsadviseur Suzanne Smeets (die haar  sporen bij GroenLinks Utrecht al heeft verdiend), duurzame-energieondernemer Allard van Krevel en verpleegkundige en verplegingswetenschapper Ingrid Goudriaan. Tiemessen: “Met deze mooie mix aan talenten en ervaringsdeskundigen op groen en sociaal vlak kan GroenLinks nu ook in Wijchen opkomen voor wat kwetsbaar is.”

De GroenLinks-fractie voor de Wijchense molen. Van links naar rechts: Allard van Krevel, Suzanne Smeets, Henry Tiemessen, Pepijn Oomen en Ingrid Goudriaan.
De GroenLinks-fractie. Van links naar rechts: Allard van Krevel, Suzanne Smeets, Henry Tiemessen, Pepijn Oomen en Ingrid Goudriaan.

Bernadette Teunissen en Sake Marks stonden hoog op de lijst, maar beiden kiezen er om persoonlijke redenen voor om op dit moment geen raads- of commissiewerk uit te voeren. Ze blijven zich wel met hart en ziel inzetten in het bestuur en de afdeling, zodat GroenLinks Wijchen een beweging van onderop blijft. Tiemessen: “Dankzij Bernadette en Sake – en al die andere actieve leden – kunnen we ervoor zorgen dat Wijchenaren de komende jaren ook echt invloed hebben op wat er in onze gemeente gebeurt.”