GroenLinks Wijchen is de enige partij waar sociaal en milieu bij elkaar komen.

De landelijke overheid heeft de afgelopen jaren veel taken geprivatiseerd of gedecentraliseerd naar lokale overheden. Tegelijkertijd zijn harde bezuinigingen op zorg, cultuur, natuur en onderwijs doorgevoerd. De bezuinigingen raken ons allemaal. De kwetsbare groepen in onze samenleving worden extra geraakt, maar ook onze flora en fauna. Van het beloofde zoet door de huidige regering is niks terecht gekomen.
De lasten worden vooral op de burgers verhaald. De (lokale) samenleving raakt steeds meer verdeeld. Groepen worden buitengesloten of als zondebok aangewezen.
Het wordt tijd voor een lokale beweging die staat voor verbinding, eerlijk delen van lusten en lasten, een gezonde en schone samenleving en economie.

De gemeente Wijchen is de enige gemeente in de wijde omtrek waar GroenLinks niet in de gemeenteraad of lokaal bestuur zit. Daar moet verandering in komen! Het wordt tijd voor de GroenLinkse politiek in Wijchen voor en van de burgers. GroenLinks Wijchen is de partij waar sociaal en milieu bij elkaar komen. Het bestuur wil een goed fundament leggen en de afdeling opbouwen om in 2022 aan de verkiezingen deel te nemen. Ondertussen zoeken we het gesprek met lokale organisaties, onderzoeken we hoe we kunnen samenwerken en bereiden ons voor op politieke verantwoordelijkheid.